Analýzy
Proč to trvá tak dlouho a je to tak nákladné?
Analýza procesů
Stručně:
Analýza procesů pomůže odhalit úzká místa tam, kde interní pracovníci pro svou "provozní slepotu" nebo poměry na pracovišti možnost pro zlepšení nevidí.
Cíl:
Analyzovat současný stav a identifikovat úzká místa, případně odhalit skryté rezervy.
Metody:
Místní šetření, workshopy s pracovníky na vedoucích i výrobních pozicích
Jste-li dobrý šéf a máte-li schopné zaměstnance, tak možná sami vědí, jak si vaše firma stojí na trhu, že?
SWOT analýza - interní pohled
Stručně:
Interní SWOT analýza je pokusem využít obvykle zapomenutý zdroj informací o firmě a jejím postavení. Zaměstnanci mají osobní zájem na prosperitě firmy a proto si často velmi pečlivě mapují postavení svého zaměstnavatele. Pohled celého kolektivu je často srovnatelný s velmi nákladnou a rozsáhlou analýzou prováděnou externí firmou.
Cíl:
Cílem interní analýzy je využít znalostí pracovníků pro přesný odhad pozice na trhu. Znalosti zaměstnanců jsou totiž to nejcennější co firma má.
Potřebujete audit pro centrálu nebo Vás opravdu zajímá, jak se Vaši lidé v práci cítí?
Analýza spokojenosti zaměstnaců
Stručně:
Odhad míry spokojenosti zaměstnanců je pro vedoucího nesmírně důležitý prvek v manažerském rozhodování. Jakýkoli krok, který vedoucí udělá, musí být přijat a podpořen těmi, kdo ho budou vykonávat. Nespokojení zaměstanci jsou nejen méně flexibilní a proaktivní, ale nebudou ani kriticky zhodnocovat možné negativní důsledky navrženého řešení.
Cíl:
Zjistit co nejobjektivněji míru spokojenosti v několika oblastech. Na základě této znalosti potom může manažer citlivěji řídit chod oddělení nebo firmy.
Metody:
Dotazníkové šetření, workshop, osobní rozhovory
Proč ti naši lidé nedávají do práce více ze sebe?
Analýza motivace pracovníků
Stručně:
Míra motivace pracovníků se přímo promítá do výkonu a efektivity firmy nebo oddělení. Znalost úrovně motivace zaměstnanců pomůže manažerovi zvolit nejvhodnější styl vedení a motivovat pracovníky tam, kde je třeba.
Cíl:
Důvody pro malý výkon a nízkou efektivitu jsou různé. Nejčastěji se jedná o motivaci. I motivačních faktorů je mnoho. Podrobná analýza ukáže, které je třeba posílit a do kterých již není vhodné investovat.
Metody:
Dotazníkové šetření, workshopy a osobní rozhovory
Co by ještě měli umět, aby byli výkonnější?
Analýza rozvojových potřeb
Stručně:
Analýza rozvojových potřeb pomůže účelně vynaložit prostředky na vzdělávání.
Cíl:
Komplexně zmapovat situaci v oddělení nebo firmě a určit nejefektivnější program vzdělávání.
Metody:
Dotazníkové šetření, workshopy, osobní rozhovory