Rozvojové projekty

Že by moji lidé mohli pracovat více a ještě k tomu rádi?

Leadership skills

Stručně:
V rámci případové studie si manažeři při řešení problémových modelových situací prakticky natrénují různé styly leadershipu.
Uvědomí si, že je potřeba styl volit na základě jejich odhadu druhé osoby, na základě poznání sebe sama i s přihlédnutím ke konkrétní situaci.

Cíl:
Seznámit se s různými manažerskými styly a ověřit si jejich funkčnost v rozdílných podmínkách a situacích.
Pochopit leadership jako nástroj pro dosahování výsledků pomocí ostatních pracovníků.
Vyzkoušet si a prakticky se přesvědčit, jak důležité je pro dosažení optimálního výsledku spojení manažerských dovedností a leadership skills.

Počet účastníků ve skupině:
5-10

Metody:
Případová studie
Manažerské hry
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem

Obsah:
Rozdíl mezi managementem a leadershipem
Zralost pracovníka jako stěžejní kriterium
Teorie situačních stylů; H. Blanchard
Zadání případové studie, na jejím základě příprava modelových situací
Rozbor modelových situací (sledováno využití leadership stylů)
Model znázorňující prostor svobody či moci ve vztahu manažer a podřízený
Model komunikace dle závažnosti situace
Manažerská mřížka; R. Blake, J. Moutonová

Co s tím problémem uděláme?

Komplexní řešení problémů

Stručně:
V rychle se měnícím světě je nezbytné umět řešit problémy, které před námi stojí poprvé. „Vyzkoušené metody minulosti“ většinou není možné aplikovat na naší dobu. Jak ale naučit lidi řešit výzvy, které ještě neznáme? Je třeba se zaměřit na principy řešení problémů, schopnosti obecné analýzy, přínos týmu a schopnost myšlenkových experimentů.

Cíl:
Naučit se definovat problém a stanovit jeho prioritu.
Popsat model řešení problémů v nejširším kontextu.
Pojmenovat nejčastější typy problémů v manažerské praxi a navrhovat alternativy jejich řešení .

Metody:
Případová studie
Manažerské hry
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem

Obsah:
Stanovení priorit problémů
Obecné schéma komplexního řešení problému 5+1P
Falzifikace hypotézy jako způsob myšlení a týmové práce; K. Popper
Problém indukce v lidském myšlení
Generování možností pro řešení
Rozhodovací proces – výběr možností
Paradigmata v našem myšlení a kultuře; T. Kuhn
Role manažera při skupinovém/týmovém řešení problému

Jak to ten člověk dělá, že si vždy vyjedná tak výhodné podmínky?

Manažerské vyjednávání

Stručně:
Manažerské hry pomohou manažerům rozkrýt základní principy, které je vhodné při vyjednávání akceptovat. Též si ověří, že některé vyjednávací a manipulativní taktiky se stále používají, byť jsou spojeny se značnými riziky.

Cíl:
Posílit sebevědomí při vyjednávání s protistranou.
Chápat vyjednávání jako proces.
Osvojit si základní praktické dovednosti pro vyjednávání.

Metody:
Manažerské hry
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem

Obsah:
Přesvědčivost a její důležitost při jednáních
Manažerská hra; fáze vyjednávání, strategie, cíl
Vyjednávání jako proces
Hlavní vyjednávací taktiky
Manažerská hra; úspěšnost vyjednávání, taktika, spolupráce
Rozbor a nalezení silných a slabých stránek při vyjednávání
Nejčastější chyby ve vyjednávání
Typy manipulace; obrana proti manipulaci

Jak máme tu změnu uřídit, když se všichni tolik brání?

Řízení změny

Stručně:
Představíme si změnu jako řiditelný proces, ve kterém se lidé chovají nestandardně v porovnání s „rutinním“ provozem. Při cvičeních a modelových situacích pochopíme, proč lidé reagují jinak, než jsme zvyklí a vyzkoušíme si, jak je řídit pomocí dávkování informací v čase.

Cíl:
Pochopit jak funguje lidská psychika v období významných změn.
Ukázat změnu jako proces skládající se z jednotlivých fází, které lze mapovat, měřit a tedy i řídit.
Dodat manažerům znalosti a dovednosti, které jim pomohou úspěšně změnu dokončit.

Metody:
Manažerské hry
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem
Dotazník

Obsah:
Psychologické fáze při procesu změny
Řízení bolesti jako nástroj pro řízení lidí ve změně
Axiomy rolí ; mapa rolí
Cvičení - příprava komunikačních scénářů
Modelové situace – sdělování nepříznivých zpráv skupině dle připraveného scénáře
Fáze změny a jejich úskalí
Predikce krizí
Řízení rezistence (odporu) a budování commitmentu (oddanosti)

Kde hledat a najít nové nápady?

Kreativita a inovace

Stručně:
Hry a cvičení spolu s odstraněním bariér pomohou manažerům opět nahlédnout do světa, kde nejsou pouze ustálené postupy a procesy, ale kde lze vytvářet věci nestandardní i zcela nové. Exkurze do světa inovací však vzápětí připomene, že dobré nápady je třeba uplatnit v praxi, až poté můžeme dostat z nové myšlenky konkrétní přínos či zisk.

Cíl:
Nalézt cestu k aktivaci vlastního kreativního potenciálu.
Podpořit kreativní přístup při spolupráci v týmech.
Poukázat na podstatný rozdíl mezi dobrým nápadem a jeho realizací v praxi.

Metody:
Případová studie
Manažerské hry
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem

Obsah:
Kreativita jako základ inovací v dynamických společnostech
Věk intelektuálního kapitálu
Cvičení a manažerské hry pro podporu a rozvoj vlastní tvořivosti
Kreativita v horizontu dětství, dospívání a dospělosti
Biologicko – psychosociální model kreativity; J.S.Dacey, K.H.Lennon
Případová studie
Stereotyp jako brzda tvůrčího přístupu
Proces inovace ve společnosti a různé typy inovací

Vadí vám předstoupit před dav a řečnit?

Prezentační dovednosti

To je neustále, . . . buď trochu asertivní, ale co to znamená?

Trénink asertivity

Stručně:
Při tréninku se účastníci nejprve seznámí s pojmem asertivita a posoudí, nakolik jim může pomoci v jejich každodenní komunikaci. Probrány budou asertivní techniky a na modelových situacích budou jednotlivě i v kombinacích procvičeny.

Cíl:
Osvojit si asertivní způsob komunikace a tím předcházet konfliktům a zároveň pevně trvat na svém stanovisku.

Počet účastníků ve skupině:
5-10

Metody:
Individuální a skupinová cvičení
Modelové situace
Odborný rozbor videozáznamů
Moderace
Řízené diskuse
Dialog ve skupině
Konzultace účastníků s lektorem

Kdo by nechtěl řídit čas, ale není to náhodou o něčem jiném?

Time Management

Stručně:
Time Management se nesmí zastavit u technik, kterými si den strukturujeme. Je třeba se zamyslet nad tím, zda čas vynakládáme opravdu na úkoly, které plnit máme a chceme. Je třeba si utřídit vlastní priority a najít vůli se podle nich řídit.

Cíl:
Ukázat Time Management nikoli jako techniku administrativy, ale jako způsob třídění vlastních priorit.

Počet účastníků ve skupině:
8-10

Metody:
Semináře, workshopy

Jste 100% obchodníci; víte, že je více způsobů jak obchodovat?

Obchod pro obchodníky

Stručně:
Obchodní techniky není nutno pouze zvládnout. Nejdůležitější je dokázat odhadnout, kdy kterou použít.

Cíl:
Ukázat obchodní techniky jako situační nástroje pro různorodé zákazníky.

Metody:
Semináře, wokrshopy

Nejste ryzí obchodník a chtějí po vás obchodní výsledky?

Obchod pro neobchodníky

Stručně:
Obchod není nic těžkého, ale má svoje pravidla, která je nutno znát a respektovat. Co je však nejdůležitější, je zbavit se ostychu z obchodu a chápat ho jako přirozenou věc.

Cíl:
Zvládnout obchod jako přirozenou komunikaci mezi lidmi, osvojit si základní obchodní techniky.

Počet účastníků ve skupině:
8-10

Metody:
Semináře, wokrshopy

Proč se všude mluví o budování týmů?

Team-building

Stručně:
Znát fáze vývoje týmu je velmi dobré, nepomůže to ale ve chvíli, kdy je třeba s týmem zatřást a posunout ho dál.

Cíl:
Seznámit se s principy vývoje týmu a společně posunout tento vývoj dál.

Metody:
Trénink, out-door, workshop

Vždyť mu to říkám jasně, jak to, že dělá něco jiného?

Interkulturní trénink

Stručně:
Spolupráce s lidmi z jiných kulturních prostředí s sebou přináší řadu nedorozumění. Pokud se taková interkulturní situace dobře zpracuje, skrývá se v ní velký potenciál růstu a rozvoje. Je jen třeba vědět, jak na to.

Cíl:
Předat základní dovednosti v oblasti interkulturního managementu a interkulturní komunikace.

Počet účastníků ve skupině:
5-10

Metody:
Individuální poradenství, workshopy, osobní rozhovory

Nahoru

© 2008 c-a-tt.cz All right reserved.  |  Created by WEBDESIGN 7 Tvorba www stránek  |  XHTML  &  CSS valid.